Vanliga Frågor

Beställning och Betalning 

Hur handlar jag?

1. Välj de varor du vill handla och lägg dem i varukorgen  
2. Gå till kassan 
3. Fyll i dina personuppgifter 
4. Välj leveranssätt  
5. Välj betalsätt 
6. Kontrollera att all information är korrekt och bekräfta ditt köp  
7. Orderbekräftelsen skickas via mail inom några minuter
8. När din order är packad kommer din bekräftelse via mejl 

Hur kan jag betala?

Vi använder oss av säkra kortbetalningar och PayPal.

Kan jag betala mot faktura?
Ja. Vi samarbetar med Klarna och erbjuder därmed deras olika betallösningar varav fakturabetalning är en av dem.
Hur vet jag att min beställning gått igenom?
En orderbekräftelse skickas till dig på den mailadress du angav vid beställning. Får du ingen orderbekräftelse, vänligen kontakta info@vineyardexperience. Dubbelkolla gärna att den inte hamnat i din skräppost.
Kan jag ändra eller markulera min order?
Vi kan oftast inte avbryta eller makulera en order men kontakta oss gärna direkt efter att ordern är lagd på info@vineyardexperience.se så kikar vi på hur långt din order har kommit i processen. Har den gått igenom alla våra system kan vi tyvärr inte avbryta den.
Kan jag följa min order?
Självklart! Så snart leveransen registrerats hos postkuriren skickar vi en leveransuppdatering via mejl. Där kommer du få en länk så du kan följa din leverans.

Leverans, Retur & Reklamation

Vad kostar frakten?
Fraktkostnaden visas i kassan och varierar beroende på varans vikt och pris. Frakten kostar som mest 149 kronor och vi erbjuder alltid fri frakt på alla orders över 699 kronor.
Hur lång leveranstid har ni?
Vi levererar vanligen din order inom 3-6 arbetsdagar men vissa avvikelser kan förekomma. Vänligen se leveranstid angiven i respektive produktbeskrivning.
Hur långt öppet köp har ni?

På produkterna som vi tillhandahåller i vår webbshop har vi alltid 14 dagars öppet köp om inget annat framgår vid beställning. Detta gäller ordinarie priser och rea.

Hur returnerar jag min order?
Vill du skicka tillbaka din order tillkommer en returavgift på 89 kronor. Gör så här:   

1. Maila ditt ordernummer, ditt namn och vilken vara du önskar returnera till vår kundservice på info@vineyardexperience.se. 
2. Vi mailar en returfraktsedel att fästa på paketet samt en returblankett att lägga i paketet. För att kunna returnera din vara behöver produkten vara oanvänd, i oförändrat skick och returneras i orginalförpackningen. 
3. Kreditering sker så snart paketet är mottaget och returen är hanterad. Dock alltid inom 14 dagar från det att du postat din retur.    

Notera att du själv inte kan skicka tillbaka ditt paket till oss utan måste få en returfraktsedel från kundservice att fästa på ditt paket.
Hur blir jag återbetald via en retur?

Återbetalning sker på samma sätt som du gjorde betalningen. Vi återbetalar dig så snart returen kommit till vårt laget och vi godkänt din retur, dock alltid inom 14 dagar från det att du postat din retur. 

Min vara har blivit skadad under transporten. Hur gör jag?

Vi rekommenderar att du inte hämtar ut ett paket som är skadat eftersom skadan då inte längre kan härledas till transporten. Om du upptäcker skadan först då du öppnat paketet och skadan är sådan att den kan kopplas till transporten så kontakta omgående vår kundservice. Tillsammans med skadeanmälan behöver vi;

1. Fotografier på utsidan av förpackningen

2. Fotografier på eventuellt skyddsemballage (exempelvis bubbelplast)

3. Fotografier på skadan/skadorna

4. Ett fotografi på etiketten från kuriren som sitter på förpackningen som varan skickades i

5. Ett fotografi på följesedeln.

Samtliga handlingar behöver komma oss till handa senast 7 dagar efter det att du mottagit din order för att vi ska kunna behandla ärendet.